Darren Aronofsky‘s NOAH maakt zich klaar om binnen enkele weken de golven te trotseren bij de release in de VS (bij ons wordt de film verwacht in April). Ondertussen is studio Paramount er nog steeds niet aan uit hoe het de film gaat marketen bij bepaalde religieuze groeperingen. Langs de ene kant willen ze het geld van elke Christene binnenrijven, maar tegelijk willen ze daarbij zo weinig mogelijk mensen schofferen. Het is namelijk zo dat Aranofsky’s versie volgens insiders niet bepaald te vergelijken valt met de brave versie die in school verteld wordt.

Zo krijgen alle NOAH-reclames vanaf nu de volgende disclaimer mee:

“The film is inspired by the story of Noah. While artistic license has been taken, we believe that this film is true to the essence, values and integrity of a story that is a cornerstone of faith for millions of people worldwide. The biblical story of Noah can be found in the book of Genesis.”

Alsof de Bijbelverhalen nog niet met “artistic license” geschreven werden. Anyway, NOAH is een kostelijke film geweest en dus wil Paramount elke mogelijke manier verkennen om geld binnen te halen. Bij deze: de Noah-kaars, die een extra zintuigelijke ervaring bij de film voegt. Deze goddelijke geur maakt jouw portefeuille zo’n $26 dollar lichter.

En dan is er tot slot ook nog een reeks nieuwe setfoto’s én een nieuwe tv-spot. Bekijk het allemaal onderaan.